Drukuj

Relacja z wizyty na Litwie 8-14 październik 2017

       KA2 – Cooperation for Innovation and the Exchange of Good Practices

Strategic Partnerships for Schools Only

„Innowacyjne pokolenie” na Litwie

Dnia 8 października 2017r. polska delegacja przyjechała do miejscowości Moletai na Litwie. Była to już 3 wizyta po Belgii i Hiszpani, w ramach projektu  Erasmus+ „Innovative Generation”. W skład grupy weszło dwoje nauczycieli : Maria Cwanek
i Agnieszka Sławik oraz czworo uczniów: Patryk Filipiak, Jakub Sarna, Jakub Hofman
i Jakub Miodek.

Poniedziałek - 9 października. W szkole odbyły się zajęcia „Ice breaking activities”, czyli przełamywanie lodów. Uczniowie z Litwy wraz z nauczycielami przygotowali dla nas różne zabawy, które zintegrowały nas z resztą uczestników z Litwy, Włoch, Hiszpanii i Belgii. Później wspólnie uczyliśmy się języka litewskiego. Następnie w bibliotece szkolnej przedstawiliśmy prezentacje naszych krajów i szkół oraz  uczestniczyliśmy w debacie „STEM is useful”. Po lunchu w szkolnej stołówce, podzieliliśmy się na dwie grupy i zwiedzaliśmy Moletai. Jedna grupa uczestniczyła w zajęciach interaktywnych 3D, a druga otrzymywała zadania polegające na odnalezieniu konkretnych miejsc i zrobieniu sobie w nich zdjęć. Wieczorem wyświetlano nasze zdjęcia z całego dnia.

Wtorek - 10 października. Rano omówiliśmy wspólne zajęcia i wyciągnęliśmy wnioski do dalszych działań. Potem udaliśmy się autokarem do Wilna, gdzie  zwiedzaliśmy laboratorium VGTU, a następnie w grupach uczestniczyliśmy w laboratoriach z fizyki i chemii. W południe  zwiedzaliśmy Uniwersytet Wileński, zobaczyliśmy bibliotekę „Kościół św. Jana” i dzwonnice. Następnie udaliśmy się na obiad na Starym Mieście w restauracji „Forto dvaras”. Po obiedzie zwiedzaliśmy Stare Miasto , Wieżę Gediminas, Katedrę oraz inne atrakcje turystyczne. Potem mieliśmy czas wolny, kupiliśmy pamiątki i wyjechaliśmy z Wilna.

Środa - 11 października. Dzień zaczęliśmy od omówieniem poprzedniego dnia. Następnie odbyły się warsztaty fizyczne pod tytułem „Macaroni Bridges” o mostach. Później mieliśmy zajęcia z biologii i chemii, mobilna aktywność laboratoryjna- izolacja DNA. Po zajęciach biologiczno-chemicznych zjedliśmy lunch w szkolnej stołówce. Później wróciliśmy do biblioteki i w czteroosobowych grupach mieliśmy za zadanie stworzyć most przy pomocy makaronu i plasteliny, który miał wytrzymać jak największe obciążenie. Nasza drużyna obrała nazwę „Grzegorz Brzęczyszczykiewicz Team”, wymowa której stanowiła oczywiście duże wyzwanie dla pozostałych uczestników.

Czwartek - 12 października. Rano spod szkoły pojechaliśmy do Centrum Etnokosmologicznego Moleta. Po zajęciach udaliśmy się  do „Atlanta Technology and Business school”, gdzie wzięliśmy udział w warsztatach: „Użycie energii alternatywnej: oświetlenie w laboratorium, zwiedzanie biopoweru”. Wkrótce potem odwiedziliśmy posiadłość Atlanta, w której oglądaliśmy wystawę sztuki. Zwiedziliśmy również miasto Anyksciai, po czym wzięliśmy udział w „Summer sledging” na Kalita Hill. Następnie pojechaliśmy do parku w Anyksciai, gdzie spacerowaliśmy a później wspięliśmy się na wieżę widokową z której podziwialiśmy przepiękny widok. Na koniec wycieczki pożegnaliśmy delegację z Hiszpanii.

Piątek - 13 października. Tego dnia pojechaliśmy do wsi rękodzieła. Na wielkiej sali, były już przygotowane dla nas przedmioty, dzięki którym robiliśmy piękne obrazki na wełnie czyli filcowaliśmy wełnę. Następnie podzieliliśmy się na dwie grupy, jedna poszła robić kubki, wazony z gliny- świetnie się przy tym bawiąc, a druga grupa robiła świeczki. Dzięki tym zabawom mogliśmy się świetnie zintegrować. Po obiedzie przepłynęliśmy statkiem po jeziorze. Ostatni wieczór spędziliśmy w restauracji „Villa Kelmyne”. Byli tam wszyscy uczniowi, nauczyciele i nasze przybrane rodziny. Punktem kulminacyjnym było rozdanie certyfikatów uczestnictwa w projekcie. Wszyscy razem super się bawiliśmy, grała dobra muzyka i było smaczne jedzenie. Oglądaliśmy zdjęcia z całego tygodnia. Tańczyliśmy, rozmawialiśmy, była super atmosfera.

Sobota - 14 października. W dniu wyjazdu spotkaliśmy się pod szkołą z naszymi „rodzinami”, Panią Ritą i Panią Dyrektor, gdzie odbyły się ostatnie pożegnania.

Wyjazd na Litwę był wspaniałą przygodą i na zawsze pozostanie w naszej pamięci. Poznaliśmy nowy kraj, wspaniałych i gościnnych ludzi, serdecznych i szczerych przyjaciół z różnych krajów.

Jakub Hofman

Drukuj

Relacje z wizyt

Poniżej relacje z wizyt

Załączniki:
Pobierz plik (newsletter 1 (1).pdf)Newsletter[ ]494 Kb
Pobierz plik (Science magazine - Erasmus+ (1).pdf)Science magazine-Erasmus+[ ]11689 Kb
Pobierz plik (Science Magazine II.pdf)Science Magazine II[ ]2888 Kb
Drukuj

Relacja z wizyty w Hiszpanii 23-29 Kwiecień 2017

Poniżej znajduje się link do  prezentacji podsumowującej pobyt w Hiszpanii

https://prezi.com/p/5mol431tzbi2/

Drukuj

Prezentacja szkoły przygotowana przez uczniów biorących udział w wizycie w Belgii 05-11 Luty 2017

Poniżej znajduje się link do prezentacji.

https://prezi.com/hm0cagmo0alo/poland/

Drukuj

Innovative Generation

W bieżącym roku szkolnym Liceum Ogólnokształcące w Kamienicy Polskiej przystąpiło do realizacji projektu „Innovative Generation”, który jest częścią programu Erasmus+ Akcja 2 Współpraca na rzecz innowacji i wymiany dobrych praktyk.

Partnerami projektu, który będzie realizowany przez okres 2 lat, są szkoły z Włoch, Litwy, Hiszpanii i Belgii. Podstawowym celem tego przedsięwzięcia jest zwiększenie zainteresowania uczniów nauką przedmiotów ścisłych i przyrodniczych, rozwijanie kompetencji matematycznych i naukowo-technicznych oraz doskonalenie umiejętności posługiwania się językiem angielskim.  Oczekiwanymi rezultatami podejmowanych działań będzie min. wydanie 4 magazynów naukowych (Students’ Science Magazine), zawierających artykuły redagowane przez uczniów odnoszące się do najnowszych osiągnięć w dziedzinie nauki i techniki, utworzenie 10 nowych ścieżek nauczania z pomocą uniwersytetów, wyższych uczelni i  ośrodków naukowo-technicznych, które zostaną uznane za najlepsze praktyki i będą częścią Otwartych Zasobów Edukacyjnych oraz wiele innych działań mających na celu promowanie innowacji w nauczaniu przedmiotów ścisłych oraz wymianę dobrych praktyk pomiędzy uczestniczącymi krajami partnerskimi.
Utworzona zostanie również strona internetowa projektu, zawierająca  informacje o podejmowanych działaniach, spotkaniach i wypracowanych rezultatach oraz grupa Facebook/etwinning, służąca jako narzędzie współpracy w celu dzielenia się informacjami oraz nawiązania bliższej współpracy między uczestnikami projektu.

W okresie realizacji projektu  zaplanowane są wizyty w każdym z uczestniczących w projekcie kraju, w których weźmie udział 16 uczniów Liceum oraz nauczyciele.
 Pierwsze Międzynarodowe Spotkanie Projektowe odbędzie się w dniach 23-26X.2016
 w Kamienicy Polskiej.

Przystąpienie Liceum do projektu jest kolejnym działaniem wynikającym z wieloletniej strategii rozwoju szkoły, zakładającej kształtowanie u uczniów umiejętności umożliwiających funkcjonowanie w społeczeństwie informacyjnym oraz bycie konkurencyjnym na rynku pracy, a zwłaszcza: sprawne posługiwanie się językami obcymi, korzystanie z nowoczesnych technologii informacyjno- komunikacyjnych oraz zdolności przystosowywania się do stale zmieniających się warunków. Dlatego też za jeden z podstawowych priorytetów szkoły uznano udział w projektach europejskich oraz nawiązywanie różnych form współpracy
 ze szkołami z innych krajów.

Pomimo niewielkiej ilości uczniów w naszym Liceum lista kontaktów zagranicznych oraz zrealizowanych projektów  jest długa i różnorodna. Młodzież Liceum uczestniczyła w warsztatach międzynarodowych w Krzyżowej, opracowała rozmówki językowe umożliwiające funkcjonowanie w kraju partnera (projekt językowy realizowany ze szkołą językową w Chiclanie, Hiszpania), uczniowie uczestniczyli w konferencji międzynarodowej, która odbyła się w Polsce w kwietniu 2003r. z udziałem nauczycieli ze szkoły niemieckiej, fińskiej oraz uczniów z Finlandii na temat: „ Korzyści i zagrożenia wynikające z przynależności do Unii Europejskiej”. Młodzież angażowała się w akcje mające na celu poszerzenie świadomości ekologicznej w  środowisku lokalnym w ramach projektu szkolnego Comenius „Woda jako źródło życia” realizowanego ze szkołami z Holandii, Anglii i Turcji i Sulejówka oraz „Ziemia w naszych rękach”, razem ze szkołami z Węgier, Bułgarii, Słowenii, Rumunii i Turcji.

Europejski Plan Rozwoju Szkoły zakłada również  zaoferowanie uczniom programu nauczania wybranych przedmiotów w systemie CLIL. Pierwszy etap realizacji programu polegać będzie na wprowadzeniu elementów języka obcego na wybranych zajęciach przedmiotowych, a docelowo zostanie utworzona klasa, w której uczniowie realizować będą program nauczania wybranych przedmiotów w języku obcym.

W celu zdobycia odpowiednich kwalifikacji językowych oraz metodycznych w sierpniu 2015 grupa 11 nauczycieli, zatrudnionych w Liceum, uczestniczyła w 2-tygodniowym kursie języka angielskiego w Bournemouth,  UK,  w ramach projektu „Nauczyciele na czasie”, współfinansowanego ze środków  Europejskiego Funduszu Społecznego (Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój).

Oczekujemy, że podejmowane przez szkołę działania przyczynią się do wzbogacenia
i uatrakcyjnienia oferty edukacyjnej szkoły, a udział w projekcie „Innowacyjne pokolenie” przyczyni się do zwiększenia efektywności nauczania w zakresie przedmiotów matematyczno-przyrodniczych oraz wyposaży uczniów w wiedzę i umiejętności niezbędne do samorealizacji w stale zmieniającej się rzeczywistości.

 

Koordynator projektu Urszula Rajczyk

Kontakt


Liceum w Kamienicy Polskiej
ul. A. Ferensa 12
42-260 Kamienica Polska
tel. 34 3273-229
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi.

Filmowo

Najnowszy klip prezentujący naszą szkołę

  

60-lecie szkoły - Z kroniki szkolnej cz. I (z trzech)

Pozostałe: część II, część III

Projekty, projekty, projekty